09 Januari 2011

Al-kisah...Berdiam diri!

Oleh ISMA ISMAIL
isma@hmetro.com.my

MEMEY...elak kontroversi
MEMEY...elak kontroversi

KUALA LUMPUR: Kontroversi mengenai isu pelakon popular, Abby Abadi ‘mengkantoikan’ Memey Suhaiza dan Norman Hakim akan terus menjadi tanda tanya di kalangan peminat, terutama apabila pelakon muda itu mengambil sikap berdiam diri daripada menjawab tuduhan terhadapnya.

Atas alasan ‘berdiam diri lebih baik’, Memey cuba mengelak usaha wartawan Metro Ahad mendapatkan kenyataannya mengenai kontroversi terbaru melandanya.

Dalam SMS kepada wartawan, Memey berkata, dia tidak mahu lagi melayan isu yang cuba ditimbulkan dan banyak belajar berdepan situasi yang tidak akan ada kesudahan.



Berikut adalah SMS Memey: “Sebelum-sebelum ini pun ada benda sama... akan ada saja cerita yang memburukkan saya bila saya menjawab walaupun hanya untuk mempertahankan diri.

“Pihaknya pasti akan counter back (balas)... that’s why saya cakap berdepan dengannya dan perkara sebegini saya memilih ‘silence’, saya tidak mahu benda ini berpanjangan... saya penat. Banyak perkara penting perlu diutama daripada melayan benda-benda yang tidak berfaedah.” Dipetik dalam berita on-line sebelum ini, Memey menyatakan tidak salah dia menjawab panggilan bagi pihak tunangnya dan bukan kesalahan besar hingga boleh menyebabkan bekas isteri tunangnya marah.

“Selepas sampai di lokasi, saya diberitahu dia memberitahu perkara itu di facebook. Kalau dia boleh fikir secara logik, itu bukan satu isu yang perlu dimarahkan sehingga beritahu kepada umum. Lagi pula saya tidak tahu dia yang buat panggilan sebab tiada tertera nombor telefon dia.

“Saya tahu dia tidak suka saya, jika kami memang tidak boleh berbaik sekali pun, tapi tolong jangan timbulkan sengketa. Saya mahu buka buku baru untuk tahun ini, tapi dia mulakan dengan buat persepsi buruk terhadap saya.

“Perkara ini juga membabitkan maruah saya. Saya malas mahu besarkan keadaan dan saya hanya nasihatkan supaya dia fikirkan dulu sesuatu perkara secara rasional.” Sebelum ini Abby menerusi laman sosial facebook, Abby Abadi Lurvly Fanpage menyatakan rasa tidak puas hatinya apabila Memey didakwa menjawab panggilan telefon yang dibuatnya kepada Norman bertujuan menjemput anak mereka ke sekolah.

Abby menyatakan rasa tidak puas hatinya melalui status facebook pada 3 Januari lalu: “Ya Allah pagi2 lg (pagi) dah menyirap... Siap ank (anak) nk (nak) ke sekolah, tggu (tunggu) papanya lambat sgt (sangat), sy (saya) call... suara p angkat, “kejap2 Abg tgh (tengah) siap”... Sy (saya) cam suara tu... Ank (anak) pun kata “eh apasal dia angkat”... Sy (saya) tanya “p gatal, x (tak) malu ke angkat2 cal aku ni? Bangga sgt (sangat) nk (nak) tunjuk dok (duduk) serumah?” dia jawab “bialahh (biarlah)... Sibuk jer” pastu (selepas itu) dia letak... bule camtu (boleh macam itu)? Bukan baru... Lama dah sy (saya) tau (tahu) pasal ni... Mmmmm, cari pasal sungguh... Geliii! Isu berkenaan adalah yang terbaru melanda mereka sejak keruntuhan rumah tangga Abby dan Norman yang didakwa gara-gara hubungan cinta pelakon lelaki terbabit dengan Memey.

Kemuncaknya bila Norman atau nama sebenarnya Mohamed Nor Hakim Zaidon, 35, dan Memey, 23, didakwa berkhalwat di pejabat pelakon lelaki terbabit di Taman Ukay Perdana, di sini, pada 30 Oktober 2008.

Memey dan Norman bertunang pada September tahun lalu di rumah keluarga Memey di Felda Tenggaroh Selatan 1, Kota Tinggi, Johor.

Kini, Abby yang juga bekas penyanyi berkumpulan Elite pula dikatakan menjalin hubungan cinta dengan pelakon kacak, Zulkifli Ariffin, atau Zul, 24, apabila sering kelihatan bersama walaupun masing-masing tidak mengesahkan secara terbuka.

Tiada ulasan: