09 Januari 2011

Al-kisah...Fiza & Malek elok cepat kahwin!

2011/01/09

FIZA, Fiza, Fiza... dalam dok menafikan hubungan dengan jurukamera, Malek Marwi yang juga bapa kepada pelakon Erin Malek, mereka khabarnya merancang akan berkahwin tahun ini.

Bagaimanapun, Raja fikir tidak salah pun mereka berkahwin kerana masing-masing berstatus `single'. Umumnya sudah tahu, Fiza atau nama sebenarnya, Siti Zaidatul Fiza Abdul Halim dan bekas suaminya, Ahmed Farriq Zainul Abidin bercerai talak satu di hadapan Hakim Syarie di Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur, Selangor pada 4 November lalu.

Si kekasihnya, Malek pula khabarnya sudah menceraikan isterinya, Liza, baru-baru ini. Kes perceraian mereka akan disebut di mahkamah syariah dalam masa yang terdekat. Raja dengar dalam pertengahan bulan ini.

Apa yang jelas, sukar menidakkan hubungan intim mereka. Bak kata orang, sudah terang lagi bersuluh! Bagaimanapun, hanya empunya diri yang lebih mengetahui. Apa yang berlaku hari ini seolah-olah membuktikan rumah tangga Fiza dan Malek berpecah-belah disebabkan kecurangan. Mungkin Fiza atau Malek enggan mengakuinya, tetapi itulah persepsi orang luar.

Raja dengar walaupun dulu kecoh perihal mereka, tetapi mereka sebenarnya tidak pernah putus dan terus menjalinkan hubungan. Walaupun suatu ketika dulu, Raja dengar Malek sudah pulang ke pangkuan keluarga, tetapi hakikatnya, mereka masih bersama. Dan, akhirnya rumah tangga Malek juga berderai.

Terdahulu, Raja pernah membaca kenyataan bekas suami Fiza sebelum menceraikannya. "Cerita kecurangan Fiza dan Malek adalah benar! Bagi saya, Fiza menipu dan menduakan suami. Itu adalah satu kesalahan. Kepercayaan saya membenarkan Fiza terus berlakon disalah guna. Sebelum ini, saya hanya mendiamkan diri, tapi lama kelamaan, perangai Fiza semakin teruk!

"Sudah beberapa kali saya berjaya menghidu kecurangan Fiza bersama beberapa lelaki termasuk bukti khidmat pesanan ringkas (SMS). Terbaru, Fiza menjalin hubungan dengan Malek. Sudah beberapa kali saya berjaya mengesan pergerakan mereka. Mereka dilihat keluar dan pulang ke rumah sekitar jam 3 atau 4 pagi selama beberapa kali pada Ramadan lalu," katanya.

Raja tidak mahu membuat tafsiran, biarlah orang luar yang menilainya sendiri. Raja tidak tahu apa yang berlaku pada mereka. Mungkin Fiza dan Malek punya masalah yang sukar nak dijelaskan. Jadi, eloklah jangan membuat andaian terhadap mereka.

Kalau benar cerita yang Raja dengar ini, Raja harap mereka cepatlah berkahwin. Tak guna menunggu lagi, ia bakal menjadi buah mulut dan cakap-cakap belakang yang kurang menyenangkan. Bagaimanapun, Raja mohon maaf pada Fiza dan Malek jika tersinggung dengan coretan ini.

RAJA: Seorang pelakon komedi terkenal suka meraba peminat. Buruk betul tingkah lakunya!

Tiada ulasan: