08 Januari 2011

Al-kisah...Surgery agar menyerupai Ratu Mesir Kuno!

Nileen Namita, 49 tahun berasal dari Brighton mengubah wajahnya menjadi mirip seperti Ratu Zaman Kuno Mesir, Ratu Nefertiti- yang dalam sejarahnya dianggap sebagai wanita paling mempesona, dengan julukan The Beauty of the Nile. Adapun hal itu dilakukan Nileen kerana merasakan dirinya adalah 'reinkarnasi' (kelahiran semula) dari Ratu Nefertiti.

Perubahan pada wajahnya sendiri sudah dimulai lebih dari 20 tahun yang lalu atau sekitar tahun 1987 di mana selama itu Nileen telah menghabiskan wang £200,000 hanya untuk mengubah wajahnya seperti Ratu Mesir zaman kuno dulu.

"Ketika masa kanak-kanak dan remaja, aku terus menerus bermimpi tentang ratu zaman kuno ini.

Mimpi-mimpi itu merupakan pandangan dari kekuatan yang menakjubkan – aku boleh melihat di mana dia tinggal, pembantu-pembantunya, kamar-kamarnya, bahkan makanan yang dia makan – dan meski awalnya aku mendapati mimpi-mimpi itu menakutkan, aku mulai mencari tahu apa maksud dari mimpi-mimpi itu.

Di usia 23, aku menjalani analisis psikologi dengan seorang kaunselor. Perlahan-lahan, aku mulai menyedari kalau aku bermimpi tentang itu semua kerana aku adalah reinkarnasi dari Nefertiti. Beberapa minggu kemudian aku melihat sebuah foto Nefertiti untuk pertama kali dan aku terkejut dengan foto tersebut.

Aku tahu beberapa orang susah untuk memahami kenapa aku harus melakukan begitu banyak pembedahan. Aku memutuskan untuk melakukannya sehingga aku terlihat menjadi versi modern-nya Nefertiti,” cerita Nileen seperti diberitakan Dailymail.Co.UK.

Adapun dalam prosesnya hingga menghasilkan wajahnya seperti saat ini, Nileen harus menjalani sekitar 51 pembedahan yang terdiri dari 8 kali pembedahan hidung, 3 kali implan dagu, satu kali pengangkatan alis mata, 3 kali facelit (pengangkatan wajah), 6 kali mini facelit, 2 kali pembedahan bibir, 5 kali pembedahan mata, dan 20 minor tweak.

Meskipun sudah menjalani 51 pembedahan, namun Nileen ternyata merancang untuk menambah pembedahan lagi kerana merasa wajahnya yang sekarang belum sempurna. Bahkan dirinya menganggap wajahnya yang sekarang sebagai karya yang masih dalam perkembangan.

“Aku ingin bibirku dibuat sedikit lebih bagus dan berencana untuk melakukan beberapa pembedahan lagi pada hidungku untuk menyeimbangkan lubang hidungku,” ujarnya lagi.


Patung Ratu Mesir Zaman Kuno - Ratu Nefertiti

Nileen Namita

Perbandingan hasil akhir pembedahan di antara Nileen Namita dan Ratu Nefertiti

Tiada ulasan: